Met zoveel merken die strijden om de aandacht van klanten, lijkt het soms een onmogelijke taak om je te onderscheiden van de massa. Maar met de juiste strategieën trek je klanten naar je merk en houd ze langdurig betrokken. In dit artikel vertellen we je over vier effectieve manieren om mensen over je merk te laten praten.
Of je nu online reclame maakt met social media of door bierglazen bedrukken, deze strategieën zijn ideaal om meer aandacht te trekken voor je merk.
Aanwezigheid in de sociale media
Als het gaat om opvallen, is sociale media de sleutel. Aangezien de meeste mensen hun tijd besteden aan het scrollen door sociale media platforms als Instagram en TikTok, waarom zou je deze netwerken dan niet gebruiken als marketinginstrument? Je deelt inhoud die iets unieks of gedenkwaardigs over je merk onder de aandacht brengt, zoals verhalen van klanten of komende evenementen. Het aangaan van gesprekken met potentiële klanten helpt ook om je aanwezigheid te stimuleren en je merk online zichtbaarder te maken.Video’s en visuals
Video’s en visuals behoren tot de krachtigste middelen om een emotionele band met klanten te creëren. Van video’s achter de schermen tot creatieve GIF’s, visuals hebben een manier om de aandacht van mensen te trekken op een manier die woorden alleen niet kunnen. Video’s zijn vooral nuttig om volgers kennis te laten maken met de cultuur en waarden van je bedrijf. Ze hoeven niet ingewikkeld of duur te zijn. Een eenvoudige video met leden van je team levert een grote bijdrage aan het opbouwen van vertrouwen bij potentiële klanten.Offline reclame
Niet alleen online reclame is belangrijk om aandacht te trekken voor je merk. Offline reclame is soms net zo belangrijk. Kies er bijvoorbeeld voor om flyers te bedrukken en die te verspreiden. Het is ook een optie op voorwerpen te bedrukken met jouw merk erop. Denk aan glazen bedrukken of shirts bedrukken met jouw merk erop.Influencer samenwerkingen
Samenwerking met influencers is een van de meest effectieve strategieën om je product of dienst onder de aandacht te brengen. Door samen te werken met influencer die aansluiten bij jouw waarden, krijg je toegang tot hun netwerk van volgers die anders misschien niet te horen krijgen wat jij aanbiedt. Er zijn veel verschillende soorten influencers waarmee je samenwerkt, afhankelijk van het soort bereik dat je wilt; van bloggers en micro-influencers tot beroemdheden en marktleiders. Ze hebben allemaal hun eigen voordelen als het gaat om het vergroten van de zichtbaarheid van merken.Of je nu online reclame maakt met social media of door bierglazen bedrukken, deze strategieën zijn ideaal om meer aandacht te trekken voor je merk.