Webcare uitbesteden

Datum: februari 4, 2021
Categorie: Dienstverlening

Samenvatting Artikel

Je hebt een goed lopende onderneming met veel klanten. De website van jouw bedrijf is een belangrijk onderdeel om klanten te werven en informeren. Helaas heb je het druk met andere zaken om actief op de website te letten. Geen probleem! Tegenwoordig is er de mogelijkheid om webcare uit te besteden. Je huurt een professioneel webcarebedrijf in dat diverse zaken van jou kan overnemen.

Wat wordt er bedoeld met webcare?

Eigenlijk kun je webcare zien als een vorm van klantenservice. Er zijn dagelijks veel klanten die contact willen opnemen met jouw bedrijf. Het kan dan bijvoorbeeld een vraag zijn over één van de producten of diensten, maar er zijn ook mensen die bijvoorbeeld suggesties hebben. Het kan dan overweldigend zijn om zelf op alle klanten te reageren. Daarom neemt het webcarebedrijf deze taken van jou over. Zij zullen alle vragen van de klanten beantwoorden. Zo kun jij je focussen op jouw bedrijf.

Webcare en social media

Webcare gaat tegenwoordig veel verder dan de klassieke klantenservice waarbij iemand telefonisch of per e-mail een vraag stelt. De social media als Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en Whatsapp zijn belangrijke media die in de moderne marketing worden gebruikt. Klanten stellen bijvoorbeeld via Twitter een vraag, en het is zelfs mogelijk om via Whatsapp een gesprek aan te gaan. Alle kanalen tegelijk in de gaten houden is een lastige klus, zeker als je niet bekend bent met de nieuwste media. Webcare uitbesteden kan dan een ideale oplossing zijn.

Live chat

Tegenwoordig is het ook mogelijk om een plug-in op je website te installeren die live chatten mogelijk maakt. Zo kunnen klanten direct een vraag over de producten of diensten stellen. Het is natuurlijk logisch dat je niet op alle klanten tegelijk kunt reageren. Daarom neemt een webcarebedrijf de live chat van jou over, live chat uitbesteden bespaart je zo een hoop tijd. Zo kunnen alle klanten snel worden geholpen zonder dat dit jou veel energie kost.

24/7 webcare

Je kunt natuurlijk niet elk uur van de dag vragen beantwoorden. Maar daar houdt de klant geen rekening mee. Zeker niet als je klanten van over de hele wereld hebt. Een webcarebedrijf staat jou 24/7 bij. Zo kunnen klanten non-stop geholpen worden. Daarnaast bieden veel webcarebedrijven de mogelijkheid om in verschillende talen te communiceren. Zo kun jij je afzetmarkt nog verder vergroten.

Recente blog artikelen

Andere interessante artikelen

Meer leuke artikelen van Startup24 lezen? Bekijk hier andere artikelen over steden, marketing, home deco, sport en nog meer.