Live chat uitbesteden

Goede klantenservice is een belangrijk onderdeel van elke onderneming om veel potentiële klanten te werven. Vroeger beperkte dit zich tot de service in vaste filialen, maar tegenwoordig vindt een groot deel van de verkoop online plaats. Het is immers veel makkelijker om snel iets via internet te bestellen dan helemaal naar een winkel toe te reizen. Helaas ontbreekt online vaak de klantenservice die in de winkel vaak wel beschikbaar is. Het kan lastig zijn om alle vragen van de klanten in je eentje te beantwoorden, zeker als je honderden klanten tegelijk hebt. Daarom is het handig om jouw live chat uit te besteden. 

Wat is een live chat?

Live chat is een functie om online klantenservice aan te bieden. Als een klant de website van een onderneming bezoekt, dan komt er een venster tevoorschijn waarin de klant kan chatten met een vertegenwoordiger van de onderneming. Eventuele vragen over de producten of diensten kunnen in deze chat worden gesteld. Binnen zeer korte tijd ontvang je een reactie op de vraag. Het is net alsof je direct een vraag in de winkel stelt, alleen nu krijg je nog sneller reactie en vaak hoef je niet eens te wachten!

Live chat en sociale media

De live chat beperkt zich niet alleen tot directe interactie op de website. Ook de verschillende sociale media kanalen worden vaak gedekt. Zo worden doorgaans vragen via Twitter, Facebook en Instagram beantwoord. Het is belangrijk dat deze sociale media ook worden gedekt omdat veel potentiële klanten via deze kanalen bereikt kunnen worden. Mensen kunnen bijvoorbeeld een vraag op Twitter stellen, en het antwoord op deze vraag wordt door een breed publiek gelezen. Daarnaast is het ook mogelijk om direct te chatten via Whatsapp. Je kunt een Whatsapp-interface integreren op de website die ongeveer hetzelfde effect heeft als de live chat functie. 

Verschillende talen via live chat

Het grote voordeel van live chat uitbesteden is dat het werk wordt opgepakt door mensen die verschillende talen spreken. Misschien spreek je zelf alleen Nederlands en Engels, maar zou je ook graag diensten in het Duits en Frans willen aanbieden. In dit geval is het uitbesteden van de live chat ideaal. Je kunt je richten op een veel grotere afzetmarkt en bereikt hiermee ook een veel breder publiek zonder dat je zelf de taal hoeft te spreken. Je kunt de klantenservice uitbesteden in meerdere talen.

Voordelen van live chat uitbesteden

  • De live chat is 24/7 per dag beschikbaar
  • De nieuwste technologieën worden altijd toegepast
  • Je kunt de live chat in meerdere talen aanbieden
  • Je hoeft zelf niet meer de klantenservice in de gaten te houden
  • Statistische inzichten en analyses

Ik wil ook graag mijn live chat uitbesteden!

Ben je overtuigd geraakt van alle voordelen van het uitbesteden van de live chat? Bij verschillende Customer Experience bedrijven kun je je live chat uitbesteden. Het uitbesteden van de live chat is een waardevolle investering voor iedere onderneming, die zeker niet kan ontbreken in de huidige markt. 

Recente blog artikelen

Andere interessante artikelen

Meer leuke artikelen van Startup24 lezen? Bekijk hier andere artikelen over steden, marketing, home deco, sport en nog meer.

Steigerhouten meubels
Huis, tuin en dier

Steigerhouten meubels

Een knus huis heeft natuurlijk sfeervolle meubels nodig. Je kunt naar de woonwinkel gaan en standaardmeubels kopen, maar er zijn ook nog veel..
Lees verder »
webstation webdesign webdevelopmentwordpress webdevelopmentgrafisch ontwerp